تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 16:03
کد خبر : 91

عربستان: باید اصلاحات ضروری در شورای امنیت انجام بگیرد

عربستان: باید اصلاحات ضروری در شورای امنیت انجام بگیرد

به گزارش اصفهان خبر؛ وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف نسبت به وتوی دوباره قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط آمریکا، اعلام کرد باید اصلاحات ضروری در شورای امنیت انجام بگیرد. براساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که بیش از هر زمان دیگری لزوم انجام اصلاحات در شورای امنیت

به گزارش اصفهان خبر؛ وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف نسبت به وتوی دوباره قطعنامه آتش‌بس در غزه توسط آمریکا، اعلام کرد باید اصلاحات ضروری در شورای امنیت انجام بگیرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که بیش از هر زمان دیگری لزوم انجام اصلاحات در شورای امنیت احساس می‌شود تا مسئولیت خود را در حفظ امنیت و صلح بین‌المللی بدون معیارهای دوگانه برعهده بگیرد.

وزارت خارجه عربستان ضمن هشدار دادن نسبت به وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی در نوار غزه و تشدید عملیات‌های نظامی که امنیت و صلح بین‌المللی را تهدید می‌کند، تاکید کرد که این وضعیت هیچ کمکی به تلاش‌ها برای مذاکرات و حل مسالمت‌آمیز مسأله فلسطین براساس قطعنامه‌های بین‌المللی مربوطه نمی‌کند.

در حالی که جنگ غزه وارد صد و سی و هشتمین روز خود شده‌ است و تهاجم زمینی به خان یونس در جنوب نوار غزه و حمله هواپیماهای اشغالگر به شهر رفح ادامه دارد، آمریکا در جلسه روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل، قطعنامه‌ پیشنهادی الجزایر درباره برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه را وتو کرد.

آمریکا بارها قطعنامه‌های شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه را وتو کرده است. از آغاز جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ این چهارمین باری است که آمریکا از حق وتو استفاده می‌کند.

در حالی که هشدارها درباره پیامدهای یورش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که هزاران آواره به آنجا پناه برده‌اند، افزایش یافته است، وزارت بهداشت فلسطین در غزه سه‌شنبه اعلام کرد: تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) به ۲۹ هزار و ۱۹۵ شهید و ۶۹ هزار و ۱۷۰ مجروح رسیده‌ است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.