تاریخ انتشار : یکشنبه 6 اسفند 1402 - 13:13
کد خبر : 169

انتظار فرهنگیان اصفهان از مجمع نمایندگان مجلس

انتظار فرهنگیان اصفهان از مجمع نمایندگان مجلس

به گزارش اصفهان خبر؛ دکتر منصور باقرصاد با تاکید بر اینکه فرهنگیان اصفهان یکی از مظلومترین اقشاری هستند که انتظار دارند در مجلس دوازدهم وضعیت زندگی و به خصوص حقوق و معیشت آنها بهبود پیدا کند. وی افزود: متاسفانه در سالیان گذشته با وجودی که مجلس شورای اسلامی قوانین مربوط به یکسان سازی پرداخت وهمسان

به گزارش اصفهان خبر؛ دکتر منصور باقرصاد با تاکید بر اینکه فرهنگیان اصفهان یکی از مظلومترین اقشاری هستند که انتظار دارند در مجلس دوازدهم وضعیت زندگی و به خصوص حقوق و معیشت آنها بهبود پیدا کند.
وی افزود: متاسفانه در سالیان گذشته با وجودی که مجلس شورای اسلامی قوانین مربوط به یکسان سازی پرداخت وهمسان سازی مشاغل را به خصوص برای فرهنگیان به تصویب رساند ولی اجرای این قوانین که باعث می شد شکاف فزاینده بین معلمان و سایر کارکنان دولت بیش از گذشته، افزایش یابد، به تاخیر افتاد.
این کارشناس مسائل فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه اخیرا وزارت آموزش و پرورش در اقدامی قانونی و قابل تحسین نسبت به رتبه بندی معلمان و فرهنگیان اقدام کرد ولی متاسفانه هنوز برخی از مشکلات در این عرصه وجود دارد که لازم است با حضور نمایندگان مجلس دوازدهم به این بخش از مطالبات فرهنگیان پاسخ درخوری داده شود.
دکتر منصور باقرصاد رنانی افزود: بر این اساس انتظار فرهنگیان اصفهان از منتخبان مجلس دوازدهم علاوه بر آنکه توجه به وضعیت عمومی و لزوم دستیابی به معیشت و زیست توام با کرامت معلمی است، آن است که در راستای رفع مشکلات فرهنگیان از جمله کمبود نیروی آموزشی، پرداخت مابه ازای اضافه کاری که همکاران از دل و جان انجام می دهند، پرداخت حقوق مربوط به برگزاری آزمونها، توجه به فوق العاده ویژه و حق جذب معلمان و سایر حقوق قانونی آنها اهتمام ویژه داشته باشند.
وی همچنین گفت: بخش بزرگی از فرهنگیان در آستانه بازنشستگی هستند و انتظار این بخش از فرهنگیان از منتخبان اصفهان در مجلس دوازدهم آن است که شرایط قانونی برای بازنشستگی ایشان از جمله پرداخت به هنگام و درست پاداش بازنشستگی و سنوات خدمت فراهم شود.
باقرصاد ادامه داد: این را نیز فرهنگیان به خوبی در خاطر دارند که دولتها عموما با کمبود منابع و کسری بودجه مواجه هستند و نباید به دولتهای مستقر فشار زیادی برای مطالبات مالی وارد کرد ولی نمایندگان مجلس هم به خوبی می دانند در شرایط اقتصادی فعلی که معلمان با حداقل حقوق و دستمزد به معیشت حداقلی بسنده کرده اند و با نجابت و عشق همچنان به خدمت رسانی آموزشی و تربیت نسل آینده اهتمام می ورزند، نیازمند تشویق بجا و شایسته و دست کم پرداخت به هنگام و کامل مطالبات خود هستند.

باقرصاد در جمع فرهنگیان به سوالات متعدد این قشر از جامعه پاسخ داد و برنامه های خود برای زدودن سایه مشکلات از این قشر را تشریح کرد.فرهنگیان نیز در این بین از آمادگی خود برای مشارکت بالا در انتخابات خبر داده و با دکتر باقرصاد پیمان بستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.