تاریخ انتشار : چهارشنبه 2 اسفند 1402 - 16:07
کد خبر : 94

دکتر منصور باقرصاد رنانی: برای رای دادن مردم اطمینان دارم

دکتر منصور باقرصاد رنانی: برای رای دادن مردم اطمینان دارم

به گزارش اصفهان خبر؛ یکی از نگرانی هایی که این روزها درباره انتخابات مجلس شنیده می شود، عدم استقبال مردم از انتخابات است. مسئله ای که تبدیل به دغدغه برای برخی از مردم شده و البته تعدادی از دشمنان کشور هم تلاش دارند تا با نگاهی فرصت طلبانه، با دلسرد کردن مردم از انتخابات و

به گزارش اصفهان خبر؛ یکی از نگرانی هایی که این روزها درباره انتخابات مجلس شنیده می شود، عدم استقبال مردم از انتخابات است. مسئله ای که تبدیل به دغدغه برای برخی از مردم شده و البته تعدادی از دشمنان کشور هم تلاش دارند تا با نگاهی فرصت طلبانه، با دلسرد کردن مردم از انتخابات و نظام، آنها را به آینده ایران بدبین کنند.

در این بین، بزرگان و دلسوزان کشور به مردم توصیه کرده اند با وجود همه مشکلات فعلی باید در صحنه سیاسی انتخابات کشور حضور یافت. رهبر انقلاب نیز بارها درباره اهمیت انتخابات تاکید نموده اند و حتی اخیرا بیان داشته اند حضور پای صندوقهای رای یک واجب سیاسی است و نباید به بهانه های مختلف، حضور مردم در این عرصه کمرنگ شود.

ایشان در سخنانی به اهمیت انتخابات تاکید کرده اند و از نامزدهای انتخابی هم خواسته اند تا با تبلیغات سالم خود تلاش کنند نظر مردم را به خود معطوف نمایند.

با این وجود، برخی از نگرانیها بیانگر آن است که امکان دارد حضور مردم در پای صندوقهای رای کمرنگتر از ادوار گذشته مجلس باشد. این دغدغه ای است که با دکتر منصور باقرصاد رنانی در میان گذاشتیم.

آنچه در پی می خوانید گفتگوی ما با این فعال سیاسی اصولگراست:

آقای دکتر، نظرسنجی ها در فضای مجازی از کاربران از کاهش مشارکت مردم نسبت به ادوار گذشته حکایت دارد. چرا این شرایط ایجاد شده است؟

نظرسنجی هایی که شما می گویید خیلی اعتبار ندارد. فضای مجازی، عرصه تبلیغات منفی و تاخت و تاز دشمنان شده است و خیلی نمی توان به این نظرسنجیها اعتماد کرد.

یعنی شما می گویید مردم رفتاری متفاوت از نظرسنجی های فضای مجازی خواهند داشت؟

قطعا همینطور است. دشمنان به شدت در تلاش هستند تا نقطه ضعف کشور یعنی دلسوزی مردم برای سرنوشت کشور را هدف قرار دهند. ما در جبهه هم که بودیم، بعضی وقتها مشاهده می کردیم دشمن کلید کرده است و نقطه ای را مدام مورد هدف توپ و خمپاره قرار می دهد. ما آن زمان متوجه نمی شدیم چرا اینقدر دشمن اصرار دارد یک منطقه را آنقدر بکوبد. بعدا می فهمیدیم دشمن بعثی اینطور حساب می کرده که نقطه قوت ایرانیها در آنجاست و باید نقطه قوتشان را تضعیف کنیم. الان همین وضعیت است. نقطه قوتی که دشمن از مردم سراغ دارد، آن است که مردم نگران کشور و سرنوشت خود و فرزندان و خانواده شان هستند و برای همین دلشان نمی خواهد سرنوشت کشور در آن طرف مرزها نوشته شود. به همین سبب است که پای صندوق رای می روند تا سرنوشت کشور را در دست خود بگیرند و خودشان تعیین کنند نمایندگان مردم در قوه مقننه و مجریه و در مجلس خبرگان رهبری چه کسانی هستند.

دشمن این نقطه را هدف گرفته و سعی می کند مردم را دلسرد کند.

به نظر شما این تبلیغات چقدر توانسته موفق باشد  و منجر به دلسردی مردم شود؟

دنیا هنوز رفتار مردم ایران را نمی تواند پیش بینی کند. از دیدگاه غربیها ایرانیها به شدت پیش بینی ناپذیر هستند. آنها هر قدر که تلاش دارند مردم را دلسرد کنند نمی توانند. برای همین است می گویم تبلیغات و تلاشهایشان بی اهمیت است و وقت خود را هدر داده اند. مردم ایران از کشورشان دلسرد نمی شوند و تبلیغات برای سرد نشان دادن فضای انتخابات موفق نبوده است.

 

شما می توانید رفتار مردم در روز ۱۱ اسفند راپیش بینی کنید؟

ما ۴۵ سال است رفتار مردم را در انتخابات مختلف می بینیم. شما دیده اید ساعت از ۱۲ ظهر روز انتخابات که بگذرد، خون مردم به جوش می آید و شناسنامه به دست پای صندوق رای می روند. صفهای شلوغ و طولانی رای دادن در بعدازظهر روزهای رای گیری را همه دیده ایم. برای ما ایرانی ها این رفتار قابل پیش بینی و حل شده است. به همین جهت اطمینان دارم مردم بار دیگر همه دنیا را شگفت زده می کنند و روز ۱۱ اسفندماه در انتخابات حاضر خواهند شد. آن وقت شما هم می بینید که انتخابات مجلس دوازدهم به گرمی انتخابات قبلی خواهد شد.

 

با این همه قبول دارید در برخی شهرهای بزرگ، رفتار مردم در انتخابات حاکی از کاهش استقبال است؟

ببینید، در شهرهای بزرگ، فشار زندگی و معیشت به مردم خیلی وارد می شود. ما به کمبودها و کاستیها اعتراف داریم و می دانیم یکی از عوامل بزرگ این کمبودها، سوء مدیریت است ولی شما هم همیشه دیده اید که در شهرهای بزرگ مانند اصفهان، نمایندگان با آرای چندصدهزار نفری به مجلس راه پیدا کرده اند. چنین پیش بینی ای خیلی دور از ذهن نیست که باز هم با آرای چندصدهزار نفری، نمایندگان اصفهان برای مجلس دوازدهم بدرقه شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.