تاریخ انتشار : جمعه 4 اسفند 1402 - 16:55
کد خبر : 122

بازار انتخابات در اصفهان گرم شد/ اعلام نهایی اسامی کاندیداها از سوی احزاب سیاسی

بازار انتخابات در اصفهان گرم شد/ اعلام نهایی اسامی کاندیداها از سوی احزاب سیاسی

به گزارش اصفهان خبر؛ اکنون با نزدیک شدن به دوازهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و در حالیکه تنها ۸ روز تا انتخاب رأی ملت به نمایندگان باقی مانده، احزاب اصفهان یکی یکی یا مشترکا نسبت به اعلام لیست اقدام و اعلام ها در بین گروه‌ها و مردم و شبکه‌های اجتماعی در حال دست

به گزارش اصفهان خبر؛ اکنون با نزدیک شدن به دوازهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران و در حالیکه تنها ۸ روز تا انتخاب رأی ملت به نمایندگان باقی مانده، احزاب اصفهان یکی یکی یا مشترکا نسبت به اعلام لیست اقدام و اعلام ها در بین گروه‌ها و مردم و شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است. از جمله مهم‌ترین احزاب سیاسی اصفهان می‌توان به مجمع نیروهای انقلاب، امنا، گام دوم و حزب موتلفه اصفهان اشاره کرد، که از این بین مجمع نیروهای انقلاب پیش از سایر احزاب نسبت به رأی‌گیری و البته رأی گیری دو مرحله‌ای برای اعلام لیست کاندیداهای نهایی خود اقدام کرد.

این تشکل سیاسی همچنین در اطلاعیه ای به تبیین و تشریح روند نهایی سازی لیست خود اشاره کرده است.

به نظر می رسد این بار کار این تشکل به مراتب رقابتی تر و سخت تر باشد چرا که در دوره های گذشته حمایت رسمی چهره های نام آشنای استان زمینه توجه و حتی تمرکز رای به لیست را فراهم می کرد که این موضوع این بار به دلیل برخی محدودیت های قانونی و شاید عملکردی متفاوت تر از قبل دنبال می شود و حتی امیدواری و انگیزه سایر رقبا را هم برای رقابت در چرخه انتخابات قراهم کرده است.

در کنار همه هماهنگی های احتمالی یا رویکرد تشکل های سیاسی برای پوشش نفرات مشترک در چند لیست مختلف برای بالاتر بردن احتمال رای آوری به نظر می‌رسد حوزه انتخابی شهرستان اصفهان نتوانسته نفرات مستعد دیگری را در سکانداری این مقام مهم درخصوص حل معضلات مردم اصفهان شناسایی نماید و اساسا چهره های نام آشنا یا تریبون دار یا به عبارتی افرادی با سبد رای بالا کمتر به چشم می خورد ولی اصل مشارکت نخبگان و چهره های مختلف از دهه های سنی مختلف به صورت پررنگ در فرایند ثبت نام مجلس به چشم می خورد.

برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، حزب امنا نیز حسین میرزایی، منصور باقرصاد، عباس مقتدایی، مسعود نیک دستی و محمود محمود زاده را به عنوان لیست مورد حمایت خود اعلام کرده است.

از دیگر نکات قابل توجه این دوره از انتخابات می‌توان به عدم حضور برخی نمایندگان اصفهان که اکنون در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و حوزه انتخابیه متفاوتی از لیست‌های احزابی همچون مجمع نیروهای انقلاب و امنا دارند اشاره کرد، نمایندگانی که به نظر می‌رسد در حوزه انتخابیه خود در بین مردم از مقبولیت ویژه‌ای برخوردارند اما در لیست احزاب سیاسی اصفهان جایی نداشته‌اند. همچنین مطابق با اخبار واصله، در این دوره از انتخابات نیز شاهد بازگشت برخی نمایندگان که چند دوره در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند و حوزه انتخابیه مشترکی با برخی از کاندیداها در برخی از لیست احزاب دارند به گوش می‌رسد.

ائتلاف انتخاباتی گام دوم متشکل از «جبهه پایداری» و «حزب رویش نیروهای انقلاب اسلامی» نیز لیست منتخب خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی اصفهان، جرقویه، هرند، ورزنه و کوهپایه را اعلام کرد.

براین اساس حامد یزدیان، رسول بخشی، علیرضا گلبازخانیان، حجت‌الاسلام نصرالله سخاوتی و اعظم حیدری لیست اعلامی «گام دوم» برای انتخابات ۱۱ اسفند هستند.

همچنین به نظر می رسد افرادی همچون حسن کامران در لیستی دو نفره با نیره اخوان همسر خود با تمرکز بر حل مشکلات زاینده رود وارد کارزار شود.

از سوی دیگر شنیده ها حکایت از خروجی لیست های موازی دارد از جمله مجموعه های تخصصی مانند دانشگاهیان یا افراد مورد حمایت اصناف یا اقشار که باید منتظر خروجی آن که بعضا تا روزهای پایانی زمان قانونی تبلیغات بسته شدن لیست نهایی طول می کشد ماند.

اصلاح طلبان نیز علیرغم حضور پررنگ در مناظره ها و برنامه ریزی برای تغییر حوزه انتخابی یکی دو چهره شاخص خود از شهرهای دیگر به اصفهان همچنان اعلام لیست رسمی نکرده اند ولی بنا بر شنیده ها حداقل دو لیست متفاوت از سوی این جریان سیاسی اعلام خواهد شد.

اخبار حکایت از آن دارد که بازار گرم نشست ها و منظره ها در این روزهای سرد زمستانی برقرار است و نمایندگان این دوره و ادوار مجلس برای عملکردشان و کاندیداها برای قول هایی که داده اند مورد خطاب و سوال قرار می گیرند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی کشور در روز جمعه، ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.