تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 - 8:47
کد خبر : 227

نصف جهان در حماسه انتخاب

نصف جهان در حماسه انتخاب

به گزارش اصفهان خبر؛ انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۲ پس از عبور از مسیر پر پیچ و خم رقابت ها و تکاپوهای سیاسی سرانجام فرا رسید و از ساعت ۸ صبح امروز فرایند رای گیری همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد. اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری

به گزارش اصفهان خبر؛ انتخابات سرنوشت ساز ۱۴۰۲ پس از عبور از مسیر پر پیچ و خم رقابت ها و تکاپوهای سیاسی سرانجام فرا رسید و از ساعت ۸ صبح امروز فرایند رای گیری همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد.

اخذ رای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۰۸:۰۰ صبح امروز، جمعه مورخ ۱۱ اسفند آغاز شد و همه شعب در سراسر کشور و استان آماده رای گیری از واجدین شرایط (متولدین ۱۳۸۴/۱۲/۱۱ و قبل از آن) هستند.

انتخاباتِ اصفهان در کمال امنیت در حال برگزاری است

رییس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: انتخابات در کمال امنیت در سراسر استان در حال برگزاری است و تاکنون گزارش تخلف اثبات شده و مُستندی دریافت نکرده‌ایم.

محمدرضا جان‌نثاری روز جمعه در نشست خبری در استانداری اصفهان افزود: در لحظات اولیه انتخابات بدلیل برفی و یخبندان بودن برخی جاده‌های روستایی و سخت گذر، انتقال برخی صندوق‌های اخذ رای بویژه سیار با مشکلاتی مواجه اما با پیگیری‌ صورت گرفته بسرعت و در دقایق اولیه برطرف شد.

حضور مردم در انتخابات، ضامن امنیت کشور است

رییس عقیدتی، سیاسی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: حضور گسترده، پُرشور و آگاهانه مردم در پای صندوق های رأی، برای کشور امنیت‌آفرین است.

حجت الاسلام محمد حسین ایروانی روز جمعه پس از انداختن رأی خود در شعبه اخذ رأی میدان تاریخی امام اصفهان در جمع خبرنگاران افزود: بی‌شک یکی از مؤلفه‌های قدرت در هر نظامی، مردم هستند و هر نظامی که از پشتوانه مردمی بالایی برخوردار باشد دارای ثبات و امنیت پایداری خواهد بود.

هیچ مشکلی در شعبه‌های اخذ رای اصفهان وجود ندارد

فرماندار اصفهان گفت: هیچ مشکلی در شعبه‌های اخذ رای این شهرستان وجود ندارد و تاکنون نیز تخلفی گزارش نشده است.

محمدعلی احمدی در جمع خبرنگاران افزود: از نظر تعداد و حضور اعضای شعبه‌های اخذ رای و تعرفه‌های مورد نیاز، پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است و تا پایان رای گیری هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

استاندار اصفهان: چشم استکبار جهانی امروز به ترسیم تصویر حماسی مردم ایران است

سید رضا مرتضوی روز جمعه پس از انداختن رای خود در در محل شعبه اخذ رای ۸۹ میدان امام(ره) در جمع خبرنگاران گفت: چشم دنیا امروز به کشور ما، مردم و خلق این تصویر حماسی معطوف شده است و یک ایرانی برای استقلال، آزادی، امنیت و اقتصاد پای صندوق رای رفته و با انگشت خود در به ثمر نشستن این اهداف کمک کشور می‌کند.

بیش از ۱۱ هزار نیرو، امنیت شعبه‌های اخذ رای اصفهان را تامین می‌کنند

جانشین فرمانده انتظامی اصفهان گفت: بیش از ۱۱ هزار نفر از عوامل انتظامی و بسیج بطور مستقیم در تامین امنیت شعبه‌های اخذِ رای استان انجام وظیفه می‌کنند.

سردار محمدرضا هاشمی فر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: هفت هزار و ۵۰۰ از عوامل انتظامی و سه هزار و ۶۰۰ نفر از عوامل بسیج صرفنظر از نقش سایر نیروهای انتظامی و سپاه در تامین امنیت عمومی جامعه، در شعبه‌های اخذ رای بصورت مستمر حضور دارند.

شعبه‌های اخذ رای در اصفهان ۱۱ درصد افزایش یافت

دبیر ستاد انتخابات اصفهان با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی شعبه‌های اخذ رای در استان در مقایسه با انتخابات مجلس در سال ۹۸ گفت: حدود سه میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند.

وی افزود: امسال سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رای در استان در نظر گرفته شده که ۲ هزار و ۷۶۸ شعبه ثابت و ۳۹۳ شعبه سیار، ۲ هزار و ۴۸۶ شعبه در مناطق شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است.

صف اصفهانی ها در ساعت اولیه رای گیری در میدان امام (ره)

اصفهانی ها در همان ساعات ابتدایی در شعبه های اخذ رای حضور پیدا کردند. صف رای دهندگان در شعبه های مسجد شیخ لطفه الله و عالی قاپو در میدان امام (ره) را شاهد هستید.

۳۱۶۱ شعبه اخذ رای در اصفهان فعال شد

رئیس ستاد انتخابات اصفهان گفت: سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رای در سطح استان فعال شد و شعبه‌های سیار نیز در مسیر انتقال به مقصدهای مورد نظر است. جشن سیاسی مردم استان از ساعت هشت صبح شروع شده و گزارش‌های اولیه حاکی از حضور فعال رای دهندگان در پای صندوق‌هاست.

مردم با حضور پای صندوق‌ رای، امید واهی دشمنان خیالاتی را باطل کنند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: مردم با حضور خود در پای صندوق‌ رای دشمنان خیالاتی را نا امید کنند زیرا دشمن نارضایتی‌های مردم از اوضاع اقتصادی را به پای طرفداری از خود می‌گذارند.

به گزارش ایرنا، در انتخابات امسال ۷۳۹ داوطلب انتخابات مجلس تایید شدند که پس از انصراف تعدادی از آن ها، امروز ۶۱۵ نفر ( ۶۸ زن و ۵۴۷ مرد) برای ۲۰ کُرسی نمایندگی مجلس (۱۹ کُرسی مربوط به استان اصفهان و یک کُرسی برای ارمنی‌های جنوب ایران) به رقابت خواهند پرداخت.

سه هزار و ۱۶۱ شعبه اخذ رای ثابت و سیار در استان اصفهان پیش بینی شده که ۲ هزار و ۴۸۶ شعبه شهری و ۶۷۵ شعبه روستایی است، از این تعداد ۲ هزار و ۷۶۸ شُعبه از مجموع شُعبه‌های اخذ رای استان اصفهان ثابت و ۳۹۳ شُعبه سیار است.

افزون بر ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی و حفاظتی نیز برای برگزاری انتخابات در شعبه های اخذ رأی استان حضور دارند.

در مجموع ۱۶ حوزه انتخابیه در استان وجود دارد که ۱۵ حوزه جغرافیایی جز اصفهان هر کدام یک نماینده دارند و شانزدهمین حوزه انتخابیه که مرکز آن فرمانداری اصفهان قرار دارد مربوط به حوزه مسیحیان ارمنی جنوب ایران است.

یک هزار و ۷۶۸ نفر برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان ثبت نام کردند که نسبت به دوره گذشته که یک هزار و ۲۴۲ نفر ثبت نام کرده بودند، حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

۱۱ نامزد نیز در اصفهان برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به رقابت می‌پردازند.

امسال برای اولین بار تعداد یک یا بیشتر شعبه اخذ رأی ویژه رأی اولی‌ها در هر منطقه کلانشهر اصفهان در نظر گرفته شده که همه عوامل اجرایی این شعب نیز رأی اولی هستند.

همچنین ورزشکاران می توانند در سه نقطه پل خواجو، ورزشگاه تختی و میدان امام اصفهان به صورت صنفی حضور پیدا کرده و رأی خود را به صندوق بیندازند.

همه چیز در اصفهان برای ثبت قاب های خاطره انگیز از حماسه انتخاب مهیا شده و مردمان این خطه در آستانه بزنگاه سرنوشت سازِ انتخابات بار دیگر شگفتی می آفرینند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بطور همزمان امروز برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.