تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 - 12:11
کد خبر : 238

افزایش ۱۱ درصدی تعداد شعب اخذ رأی در اصفهان در انتخابات امروز

افزایش ۱۱ درصدی تعداد شعب اخذ رأی در اصفهان در انتخابات امروز

به گزارش اصفهان خبر؛ دبیر ستاد انتخابات اصفهان از افزایش ۱۱ درصدی شعب اخذ رأی در استان اصفهان در انتخابات امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. مهدی سلیمانی صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۸ صبح امروز رأی گیری آغاز شده که سه هزارو صدو شصت و یک شعبه در حال حاضر فعال هستند و

به گزارش اصفهان خبر؛ دبیر ستاد انتخابات اصفهان از افزایش ۱۱ درصدی شعب اخذ رأی در استان اصفهان در انتخابات امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مهدی سلیمانی صبح جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۸ صبح امروز رأی گیری آغاز شده که سه هزارو صدو شصت و یک شعبه در حال حاضر فعال هستند و برخی شعبه‌های سیار فعال نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه حضور مردم خوب بوده و تلاش کنند در ساعات اولیه رأی بیاندازند و به ساعات پایانی موکول نکنند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: رأی گیری با قوت در سطح استان در حال انجام است و پس از اخذ رأی شمارش آرا انجام و اطلاعات به سمع و نظر مردم رسانده می‌شود.

سلیمانی در ادامه بیان داشت: ۳ هزار و صد و شصت و یک شعبه در کل استان مستقر است وی ادامه داد: سه میلیون و ۷۰۰ نفر واجد شرایط رأی دادن در سطح استان وجود دارد که ۱۷۲ رأی اولی هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: ۶۷۵ شعبه روستایی وجود دارد و تعداد شعب نسبت به قبل ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در اصفهان ۶ اقلیت دینی وجود دارد که به همین تعداد شعب اخذ رأی برای آنها داریم. ۷۳۹ نفر در اصفهان تأیید صلاحیت شدند که تعداد ۱۲۴ نفر انصراف دادند و اکنون ۶۱۵ نفر داوطلب در حال رقابت هستند.

سلیمانی افزود: ۱۱ نامزد خبرگان در اصفهان ثبت نام کردند که از این تعداد ۵ نفرانتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای رأی دادن یکی از مدارک شناسنامه، کارت ملی، گواهی نامه رانندگی، پاسپورت و پایان خدمت نیاز است، ادامه داد: افراد اگر تمایل به مهر داشته باشند به شناسنامه مهر زده می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تعداد عوامل اجرایی قریب به ۶۰ هزار نفر اجرایی و پشتیبانی به صورت مستقیم هستند.

وی اضافه کرد: از جمله تخلفات شاخص می‌توان به رأی دادن با مدرک هویتی فرد دیگر، رأی دوباره، تحت فشار قرار دادن برای رأی دادن و رأی دادن به جای افراد بی سواد اشاره داشت.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.