تاریخ انتشار : جمعه 11 اسفند 1402 - 13:26
کد خبر : 250

تاکنون تخلفی گزارش نشده است / افزایش ۱۵ درصدی تعداد تعرفه‌ها

تاکنون تخلفی گزارش نشده است / افزایش ۱۵ درصدی تعداد تعرفه‌ها

به گزارش اصفهان خبر؛ رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تاکنون تخلفی گزارش نشده است و تعداد تعرفه‌ها نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است. محمدرضا جان نثاری پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از زحمات یک ساله در روزه‌های مختلف، امروز این جشن سیاسی در کشور برقرار است

به گزارش اصفهان خبر؛ رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: تاکنون تخلفی گزارش نشده است و تعداد تعرفه‌ها نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

محمدرضا جان نثاری پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از زحمات یک ساله در روزه‌های مختلف، امروز این جشن سیاسی در کشور برقرار است و انتخابات از ۸ صبح امروز در کمال امنیت در حال اجرا است.

وی ادامه داد: به جز ساعات اولیه که با توجه به بارش‌ها برخی از جاده‌های روستایی یخبندان است و بردن صندوق اخذ رأی با مشکلاتی جزئی همراه بوده و به سرعت این مشکلات رفع شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان خاطر نشان کرد: رأی گیری در تمام ۳ هزار و ۱۶۱ شعبه در حال انجام است و تاکنون موردی برای اصل رأی‌گیری و اجرای مأموریت گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه فرایند انتخابات به گونه‌ای است که سیستم‌ها و دستگاه‌ها در شعبات طی دو ساعت قبل شروع فرآیند از مخازن خارج و نصب می‌شود، خاطر نشان کرد: ممکن است حوادثی رخ دهد و مسیری دچار مشکل شود و سرعت لازم برای نصب فراهم نباشد و یا دستگاه‌های احراز هویت برای قبول کد و رمز در دقایق اولیه با مشکلات فنی روبرو بوده است.

جان نثاری ادامه داد: بلافاصله آمار رفع این مشکلات گزارش شده و این مشکلات کمتر از یک الی دو درصد بوده است و بلاخره همه این موارد در اختیار وزارت کشور نیست و تعدادی اختلال پیش‌بینی می‌شد.

وی در خصوص فرآیند رأی گیری مناطق صعب العبور با توجه به بارندگی‌ها و برف و باران گفت: در شهرستان‌هایی مانند نائین، نطنز، کاشان و در شهرستان‌های غربی مانند فریدونشهر و چادگان مشکلات اندکی بوده که با تدابیر لازم تمام امکانات و به کمک نیروهای مسلح و بخش خصوصی خوشبختانه هیچ راه بسته‌ای اکنون وجود ندارد و پیش بینی کرده بودیم که در صورت مشکل با بالگرد صندوق اخذ رأی را در روستاهای صعب العبور برسانند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: در خصوص کمبود تعرفه در شرق اصفهان بیان کرد: بر اساس میزان تعداد واجد شرایط تعرفه‌ها حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: به طور معمول انتخابات در ۱۰ ساعت انجام می‌شود مگر اینکه رأی دهندگانی وجود داشته باشند که رأی نداده باشند و بنا بر سال‌های گذشته تمدید ساعات انجام می‌شود و این قانون وجود دارد و اجازه داده که وقت لازم برای رأی گیری تمدید شود.

جان نثاری خاطر نشان کرد: برخی از شهرستان‌های بزرگ مانند کلان شهر اصفهان، کاشان و جاهایی که تعداد کاندیدها زیاد و شمارش آرا طول می‌کشد و اگر شمارش تا آخر وقت لازم انجام نشود مکان‌هایی که شعبه اخذ رأی هستند، تعطیل می‌شود و برای روز شنبه در اختیار ستاد انتخابات قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه به تعداد کاندیدها و کوچک و بزرگ بودن شهرستان‌ها بستگی دارد، گفت: به دلیل اینکه ۱۱۲ درصد کاندیدها نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، شمارش دستی آرا زمانبر خواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: شایعاتی البته وجود داشته است اما تخلف اثبات شده تاکنون گزارش نشده است.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه اداری ما و اعتقادات ما ایجاب می‌کند که برای تشویق و استقبال مردم برنامه ریزی کنیم و ما مجری قانون و انتخابات هستیم که به نحو شایسته انجام شود و اعتقاد ما بر اساس تجربه ثابت کرده که مردم در هیچ زمانی نظام و انقلاب را تنها نگذاشته‌اند و مقام معظم رهبری از همه اقشار دعوت کردند و مردم می‌دانند که شرکت در انتخابات مشتی در دهان دشمن است.

جان نثاری خاطر نشان کرد: طبق قانون صدور کارت برای نماینده و ناظران کاندیدها انجام می‌شود و در شهرستان‌ها متفاوت است.

وی اعلام کرد: تاکنون در شهرستان‌ها درخواست افزایش دستگاه احراز هویت شده که به دلیل افزایش مشارکت بوده و این موضوع در شهرستان‌هایی که به دلیل گرایشات منطقه‌ای و قومی و نامزدهای متنوع شکل گرفته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.