تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 اسفند 1402 - 16:48
کد خبر : 208

شمارش معکوس برای حضور پرشور مردم اصفهان در پای صندوق‌های رای

شمارش معکوس برای حضور پرشور مردم اصفهان در پای صندوق‌های رای

به گزارش اصفهان خبر؛ کمتر از ۲۴ ساعت دیگر تا انتخابات مجلس و خبرگان رهبری باقیمانده، تب و تاب انتخابات در محافل خانوادگی، مجازی و اجتماعی نشان از حضور پرشور مردم اصفهان در پای صندوق‌های رای دارد، اصفهانی که این بار هم مثل همیشه پررنگ و ماندگار در صحنه است تا ایران قوی بماند. انتخابات

به گزارش اصفهان خبر؛ کمتر از ۲۴ ساعت دیگر تا انتخابات مجلس و خبرگان رهبری باقیمانده، تب و تاب انتخابات در محافل خانوادگی، مجازی و اجتماعی نشان از حضور پرشور مردم اصفهان در پای صندوق‌های رای دارد، اصفهانی که این بار هم مثل همیشه پررنگ و ماندگار در صحنه است تا ایران قوی بماند.

انتخابات در منظومه نگاه رهبری تقاطع حق و تکلیف است و ایشان بارها و در آستانه هر انتخابات این موضوع را متذکر شده‌اند.

در نظام مردم‌سالار دینی ایران، انتخابات به‌عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین صحنه حضور مردم برای تعیین سرنوشت و چگونگی اداره کشور شناخته می‌شود. طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی، اداره کشور ایران با اتکا به آرای عمومی از طریق انتخابات است. بنابراین شرکت افراد واجد شرایط رأی در انتخابات برای رأی دادن به نامزدها یعنی ایفای نقش آن افراد در تعیین مسئولان نظام برای اداره کشور طی یک دوره معین دارای اهمیت راهبردی است.

حالا تنور انتخابات در اصفهان گرم‌تر شده، تصاویر آویزان نامزدهای انتخابات از در ودیوار شهر، موضوع اکثر بحث‌های دوستانه و حتی گفت‌وگوهای چند دقیقه‌ای خیابانی و اتوبوسی را به سمت انتخابات سوق می‌دهد.

در فضای مجازی این تب و تاب بیشتر است و بحث‌های طولانی پیرامون عملکرد نمایندگان قبلی و کارنامه نامزدهای فعلی در جریان است، ‌اما آنچه در این بین پررنگ است تاکید اکثر افراد بر حضور در انتخابات است. حضوری که نه فقط مجلس شورای اسلامی، بلکه امنیت ملی کشور و تصویر یکپارچه از ایران اسلامی را می‌سازد.

گله‌مندم، اما رأی می‌دهم

عده‌ای از مشکلات اقتصادی و معیشتی و عملکرد برخی از نمایندگان مجلس ناراضی‌اند، اما بر حضور در پای صندوق‌های رای تاکید می‌کنند.

محمدرضا ۳۰ ساله که در صفحه شخصی خود از پویش “گله‌مندم اما رأی می‌دهم” گفته بود، در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: وضعیت اصفهان اصلا خوب نیست در هر بخشی نگاه کنید مشکلات زیادی است که مهم‌ترین آن همانطور که همه می‌دانند مسئله آب است، اصفهان مشکلات زیاد دیگری هم دارد، اما پیگیری نمایندگان سابق به قدر کفایت نبود. از طرف دیگر وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم هم به سامان نیست، مجلسی که مردم به آن نیاز دارند مجلسی است که صدای آنها باشد و درد آنها را بداند و سعی در حل مشکلات مردم داشته باشد. با این وجود شرکت در انتخابات را وظیفه خود در قبال کشور می‌دانم و به امید بهبود رای می‌دهم.

مهدوی، دانشجوی ارشد رشته شیمی دانشگاه اصفهان هم با بیان اینکه مجلس در اغلب مواقع با مردم و خواسته‌های آنها فاصله دارد، مردم با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند و انتظار دارند نمایندگان این مشکلات را ببینند، علی‌رغم این مشکلات رای ندادن انفعال است و کاری از پیش نمی‌برد، می‌دانم که مجلس با یک درصد آرا هم تشکیل می‌شود و بنا دارم که به قدر توان خودم تاثیرگذار باشم.

قدردانم و رای می‌دهم

در طرف مقابل این گروه پویش “قدردانم و رأی می‌دهم” در فضای مجازی خود نمایی می‌کند.
حیدری، دانشجوی فلسفه که از این پویش از صفحه مجازی خود صحبت کرده‌ بود، گفت: به زعم من نظام جمهوری اسلامی نظامی مقدس است که با خون هزاران جوان شهید استوار شده، این نظام حالا به ما رسیده و ما وظایفی در مقابل آن داریم و من بنا دارم به وظیفه‌ام عمل کنم، فکر می‌کنم رأی دادن کمترین کاریست که هرکس می‌تواند برای کشورش انجام دهد.‌

فاطمه احمدی، دانشجوی سال دوم علوم سیاسی هم گفت: به‌خاطر امنیتی که در نظام اسلامی در دل آشفتگی خاورمیانه داریم، بخاطر قدرت، اقتدار بازدارندگی امروز کشور و به خاطر همه داشته‌های کوچک که بزرگی که دشمن سعی دارد آنها را در نگاه ما کوچک و ما را از آینده وطن ناامید کند، قدردان هستم، شرکت در انتخابات را وظیفه خود می‌دانم و فعالانه و با آگاهی پای صندوق می‌آیم.

ذوق و شوق رأی اولی‌ها

تب و تاب انتخابات در میان رأی اولی‌ها رنگ و بوی دیگری دارد. رأی اولی‌هایی که در تاریخ ۱۱ اسفند به سن قانونی برای رأی دادن می‌رسند و قرار است در تعیین سرنوشت کشور نقش داشته باشند.
فاطمه سعادت، دانشجوی سال اول کارشناسی جامعه‌شناسی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: داشتن نقش مؤثر در تعیین سرنوشت کشور حس خوبی است که با اولین بار رأی دادن آن را تجربه خواهم کرد، در این مدت تحقیق و پرس و جو کرده‌ام و ۱۱ اسفند قطعا برای شرکت در انتخابات پای صندوق خواهم آمد.

زهرا صدری، جوان ۱۸ ساله اصفهانی هم گفت: از رسیدن به سنی که می‌توانم در سرنوشت کشور موثر و نقش‌آفرین باشم خوشحالم، به‌نظر من برای شرکت در انتخابات باید آگاهانه و بر اساس تحقیقات پای صندوق برویم تا مجلسی قوی برای قانونگذاری در کشور داشته باشیم.

مهدی انصاری، دانشجوی رأی اولی دیگری هم معتقد است: به گفته شهید بهشتی دانشجو مؤذن جامعه است و اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود. همواره دانشجویان خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی بوده‌اند و همین باعث شده همواره بیشترین هجمه‌ها از سوی استکبار علیه این قشر از جامعه است.

او ادامه داد: به‌عنوان یک دانشجوی رأی اولی، بر خود واجب می‌دانم که مردم را همراهی کنم و با شرکت در انتخابات برای اولین بار، وظیفه خود را در قبال کشور انجام دهم. امروز که دشمن همه آنچه در توان دارد را بکار گرفته است تا ضربه‌ای به ملت عزیز ایران وارد کند، اهمیت شرکت در انتخابات بیش از هر زمان دیگری فزونی یافته است.

انصاری گفت: ایران عزیز ما با پشتوانه رأی مردمش کارهای بزرگی کرده که دنیا را به حیرت وادار کرده و عزت را تا ابد به این سرزمین پیوند زده است. مردم من باید این بار هم از هر قشر و مذهب و جناح سیاسی، به میدان آمده و بار دیگر دشمن را ناکام بگذارند.

کمتر از ۲۴ ساعت دیگر تا انتخابات مجلس و خبرگان رهبری باقی مانده، تب و تاب انتخابات در محافل خانوادگی، مجازی و اجتماعی نشان از حضور پرشور مردم اصفهان در پای صندوق‌های رای دارد، اصفهانی که این بار هم مثل همیشه پررنگ و ماندگار در صحنه است تا ایران قوی بماند، اما خواست این شهر و این مردم از نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می‌کنند آن است که فردای پس از انتخاب هم به اندازه امروز مردمی بمانند و به دردها و مشکلات اصفهان و مردمش گوش کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.