تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 - 17:59
کد خبر : 163

جنگ لیست‌ها در اصفهان، رقابت اصلی بین مجمع نیروهای انقلاب و امنا

جنگ لیست‌ها در اصفهان، رقابت اصلی بین مجمع نیروهای انقلاب و امنا

به گزارش اصفهان خبر؛ کم کم تنور انتخابات در اصفهان به سمت گرم شدن پیش می رود. این روزها جنگ لیست ها و لیست بندی و دعوا بر سر ورود و حضور در لیستها، در محافل سیاسی شهر داغ است. لیست بندی و حضور در لیستهای انتخاباتی به  فصل آخر خود رسیده و از ابتدای

به گزارش اصفهان خبر؛ کم کم تنور انتخابات در اصفهان به سمت گرم شدن پیش می رود. این روزها جنگ لیست ها و لیست بندی و دعوا بر سر ورود و حضور در لیستها، در محافل سیاسی شهر داغ است. لیست بندی و حضور در لیستهای انتخاباتی به  فصل آخر خود رسیده و از ابتدای فرصت قانونی تبلیغات انتخاباتی، لیستها به مردم و رای دهندگان عرضه خواهد شد تا شهروندان بتوانند با مطالعه عملکرد قبلی و برنامه های آینده نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم، به آنها رای بدهند.

در اصفهان اما ماجرای لیست های انتخاباتی، بحث های زیاد و دنباله داری را به وجود آورده است. آنطور که مشخص است دو لیست اصلی اصولگرایان یعنی مجمع نیروهای انقلاب و لیست امنا، از اصلی ترین شانسهای معرفی منتخبان کارزار دوازدهم مجلس در اصفهان هستند.

 

لیستهای ائتلافی ریز و درشت

نکته جالب اینجاست در اصفهان لیستهای ائتلافی ریز و درشت توسط برخی تشکلهایی که یک شبه رشد کرده و اعلام سیاستورزی می کنند، معرفی شده است. برخی از این ائتلافها چنان شتابزده تشکیل شده است که سرلیست چند لیست انتخاباتی مشترک درآمده و بعضی دیگر از این لیستها هم از سر ناچاری، حتی مجبور شده اند اسامی کاندیداهای مجلس از حوزه های انتخابیه اطراف اصفهان مانند خمینی شهر، فلاورجان و شاهینشهر، برخوار و میمه را در لیست خود وارد کنند. آنطور که مشخص است بازی لیستهای ائتلافی یک شبه همچنان تا شب رای گیری داغ خواهد بود.

 

کاندیداهای پوششی، روکشی و قرضی

یکی دیگر از عجایب این روزهای انتخابات در اصفهان، لیست بستن با کاندیداهای پوششی و قرضی است. برخی از اصلاحطلبان که دلشان نیامده همصدا با دیگر چهره های این جریان زمین خورده، انتخابات را فراموش کنند، سعی دارند با جلوه نمایی در قالب لیستهای اعتدالگرا و میانه رو، برای خود اسم و رسمی به هم بزنند. بعضی از این لیستها با قرض گرفتن چهره های اصولگرا تلاش دارند از خود لیستی فراجناحی صادر کنند که البته مشخص است مردم به این لیستها به چشم مزاح نگاه می کنند و چندان روی خوشی به آنها نشان نخواهند داد.

 

لیست های میلیاردی در راه است

برخی خبرها از آوردگاه انتخابات حاکی از آن است که عده ای از لیست بندها و لیست نویسهای انتخاباتی هم با مراجعه به کاندیداهایی که صلاحیت شان تایید شده است، پیشنهاد کرده اند وارد لیستهایی شوند که از سوی آنها منتشر می شود. البته شرط ورود به این ائتلافها، پرداخت مبالغ سنگینی است که در بعضی از این پیشنهادها به چند میلیارد تومان می رسد. یکی از کاندیداهایی که با پیشنهاد پرداخت میلیاردی برای حضور در لیست یک ائتلاف انتخاباتی یک شبه، روبرو شده بود عنوان کرد به آنها گفتم من اگر چند میلیارد پول داشتم که خرج تبلیغات کنم، نیازی نداشتم با دیگران ائتلاف کنم.

آنطور که از سخنان درگوشی بعضی از لیست جمع کن ها هم برمی آید، به زودی مراسم افطاری و ولیمه و مجالس مهمانی برای آشنایی بیشتر با کاندیداهایی که قصد «اطعام» مردم را دارند برقرار خواهد شد. البته تجربه انتخاباتی در همه ادوار گذشته نشان داده است شاید مردم به دعوت شام، نه نگویند، ولی لزوما قرار نیست کسی به خاطر اینکه شام انتخاباتی صرف کرده است، رای خودو دوستانش را «خرج سفره» کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.