تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 - 15:55
کد خبر : 181

افزایش مالیاتها دربودجه ۱۴۰۳ عادلانه نیست

افزایش مالیاتها دربودجه ۱۴۰۳ عادلانه نیست

به گزارش اصفهان خبر؛ یک داوطلب انتخابات مجلس در اصفهان اعلام کرد مالیاتها در بودجه سال آینده عادلانه نیست. دکتر منصور باقرصاد رنانی با انتقاد از نحوه بودجه نویسی در سال ۱۴۰۳ گفت: باید این بودجه به تناسب وضعیت تورم فعلی نوشته می شد که متاسفانه شاهد بودیم با برخی کم توجهی ها از سوی

به گزارش اصفهان خبر؛ یک داوطلب انتخابات مجلس در اصفهان اعلام کرد مالیاتها در بودجه سال آینده عادلانه نیست.

دکتر منصور باقرصاد رنانی با انتقاد از نحوه بودجه نویسی در سال ۱۴۰۳ گفت: باید این بودجه به تناسب وضعیت تورم فعلی نوشته می شد که متاسفانه شاهد بودیم با برخی کم توجهی ها از سوی نمایندگان مجلس یازدهم، این بودجه تورم زا است.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه ایرادات بودجه ۱۴۰۳ به صورت اساسی ممکن است کشور را وارد دوران تورم دیگری کند، اظهار داشت: باید برخی از سیاستهای انقباضی دولت در بودجه ۱۴۰۳ اصلاح می شد ولی به نظر می رسد بی توجهی نمایندگان به این موضوع باعث شد تا با وضعیت بغرنجی برای مردم مواجه شویم.

این کاندیدای مجلس از حوزه اصفهان با ذکر اینکه مالیاتهای جدید در بودجه قابل پذیرش نیست، گفت: نمی توان از مردمی که با شرایط رکود و تورم دست و پنجه نرم می کنند انتظار داشت مالیات بیشتری برای فعالیتهایی که همین الان هم با مشکلات زیادی مواجه است، بپردازند. برای همین باید چاره ای اندیشیده شود تا مجلس آینده برای کاهش فشار مالیات از روی دوش مردم به خصوص کاهش مالیات در بخش تولید، چاره اندیشی کند.

او با اشاره به اینکه سیاستهای بانک مرکزی در افزایش دامنه سود سپرده های بانکی باعث تورم بیشتر خواهد شد، توضیح داد: وقتی بانک مرکزی مجوز سپرده گذاری با سود ۳۰ درصد را صادر کرد، من به دوستان گفتم باید فاتحه تولید در این کشور را خواند، چون وقتی مردمی که پول سرگردان در اختیار دارند و احتمالا از بازارهای دلار و طلا و سکه، سرمایه خود را خارج کرده اند، تمایل خواهند داشت سرمایه خود را در بانکهایی با ۳۰ درصد سود سپرده گذاری کنند. در عمل هم دیدیم میزان مجوز صادر شده توسط بانک مرکزی به سرعت با استقبال سرمایه گذاران روبرو شد و سقف سپرده گذاری پر شد. این کار باعث می شود تا سیستم بانکی هم در اعطای تسهیلات به خصوص در بخش تولید، ارقام سود بالاتری را مطالبه کند و این موضوع در نهایت باعث می شود تولید در کشور به صرفه نباشد و مردم برای رفع نیازهای بازار به سمت کالاهای خارجی رفته و ضمن کاهش تولید در داخل، تورم در بازارها را دامن بزنند.

باقرصاد با بیان اینکه اگر هر سیاست اقتصادی در کشور با در نظر گرفتن تمام داده های اثرگذار و عناصر مختلف دیده نشود، نتایج فاجعه باری به دنبال خواهد داشت، گفت: متاسفانه در سالیان گذشته شاهد هستیم هر زمان که موضوعات حاد اقتصادی کشور مانند نظام چند نرخی ارز تغییر یافت و مثلا سیستم ارز نیمایی به وجود آمد، بلافاصله اثر آن در تورم خود را نشان داد و فرضا اقلام پرمصرف مردم به خصوص کالاهای استراتژیک مصرفی بلافاصله گران شد. این است که می بینیم بلافاصله قیمت تخم مرغ به شانه ای ۱۰۰ هزار تومان رسید و سایر کالاها مانند روغن های خوراکی تورمهای بالای ۲۰۰ و ۳۰۰ درصد را تجربه کردند.

این نامزد انتخابات مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه در صورت راه یافتن به مجلس، اصلاح کلیه قوانین تورم زا در بودجه را در دستور کار خود قرار خواهد داد، اظهار امیدواری کرد سایر منتخبان مردم در مجلس دوازدهم برای کاهش اثرات سیاستهای اقتصادی ناپایدارساز از جمله افزایش مالیات، چاره اندیشی کرده و فشار تورم را از روی گرده مردم کم کنند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.